RODZINA 500+

System RODZINA 500+ jest system informatycznym, wspomagającym realizację zadań ustawowych w zakresie świadczenia wychowawczego. System dedykowany jest dla jednostek samorządu terytorialnego oraz jednostek budżetowych.

Funkcjonalność systemu:

  • automatyzacja czynności związanych z rejestracją i obiegiem informacji w jednostce, której zlecono realizację zadań o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,
  • przyznawanie i realizację przewidzianego ustawą świadczenia wychowawczego, w tym: wydawanie decyzji i wypłacanie świadczeń,
  • prowadzenie sprawozdawczości - w wymaganym przez przepisy zakresie,
  • przekazywanie, zgodnie z wymaganiami ustawy, w wersji elektronicznej sprawozdawczości właściwemu wojewodzie,
  • współpracę z systemem RODZINNE w oparciu o wspólną bazę danych,
  • współpraca z Centralnym Systemem Informatycznym Zabezpieczenia Społecznego (Emp@tia),
  • współpraca z systemami autorstwa ZETO Koszalin: eKancelaria, system Finansowo-Księgowy.

Zakres funkcjonalny:

1. Obsługa ewidencji osób i rodzin, w tym m.in.:

  • rejestracja nowych osób, tworzenie rodzin,
  • modyfikacja zarejestrowanych w systemie osób i rodzin (w tym uzupełnienie danych lub ich poprawa),
  • obsługa teczki rodziny.

2. Obsługa wniosków i decyzji:

  • realizacja funkcji rejestracji, aktualizacji oraz przeglądania wniosków na świadczenie wychowawcze
  • rozpatrzenie wniosku i wydawanie decyzji (wg uprzednio zdefiniowanych wzorów):
    • w sprawie udzielenia świadczenia,
    • przyznającej i odmownej,
    • odmownej,
    • zmieniającej,
    • uchylającej całkowicie i częściowo,
    • kończącej realizacje wypłaty świadczenia,
    • innej decyzji,
  • operacje na wnioskach poprzez:
    • rejestrację pism do wniosku,
    • zmiany statusu wniosku,
  • odnotowanie odbioru decyzji,
  • przeglądanie danych obejmujących wykazy: zestawienie osób, którym przyznano świadczenie, wykaz wystawionych decyzji, wykaz zarejestrowanych wniosków (w tym z podziałem m.in. na wnioski papierowe i elektroniczne).

3. Listy wypłat:

  • tworzenie i naliczanie list wypłat bieżących i wyrównań przyznanych świadczeń wychowawczych
  • wydruk list wypłat z możliwością wyboru:
    • płatne w kasie,
    • płatne na konto osobiste,
    • płatne przekazem,
    • inny odbiór - pomoc rzeczowa,
    • płatne na konto instytucji,
  • generowanie pliku z przelewami, przekazami pocztowymi oraz przelewami elektronicznymi,
  • tworzenie zestawienia księgowego do listy i do miesiąca księgowego,
  • współpraca z systemem „Finansowo-Księgowym” autorstwa ZETO Koszalin,
  • współpraca z systemem obiegu dokumentów „eKancelaria” autorstwa ZETO Koszalin,
  • współpraca z Bałtyckim Bankiem Spółdzielczym w Darłowie,
  • wyprowadzanie danych do aplikacji MIKRUS – wypłaty masowe.

4. Współpraca z  Platformą Integracyjną CSIZS obejmuje:

  • obsługę poczty i dokumentów elektronicznych,
  • ewidencję wysłanych i odebranych komunikatów,
  • ewidencję danych o składkach ZUS,
  • weryfikację beneficjenta w zakresie: tożsamości osoby w CBB, pobranych świadczeń w JOPS, sprawdzenia zgodności osoby z danymi w CBB, ewidencji PESEL, EKSMOoN, Platformy Usług Elektronicznych ZUS, e-Podatków, CEIDG, KRS.

5. Funkcje administracyjne obejmują:

  • definiowanie podstaw prawnych i uzasadnień,
  • definiowanie szablonów decyzji i dokumentów,
  • definiowanie szablonów numeracji urzędowej wniosków i decyzji,
  • ustawienie parametrów systemu,
  • kontrolę rejestru zdarzeń w systemie,
  • obsługę korekt naliczonych świadczeń wychowawczych,
  • generowanie danych do przelewów elektronicznych z wybranych list.

6. Ponadto system zapewnia:

  • tworzenie - wymaganej przepisami sprawozdawczości, także w wersji elektronicznej,
  • obsługę metryki sprawy,
  • naliczanie zapotrzebowania na środki 500+.

System jest wykonany w wersji sieciowej, z wykorzystaniem technologii:

  • baza danych: Firebird,
  • język programowania: Delphi,
  • system operacyjny: Windows.