System RODZINA 500+ jest system informatycznym, wspomagającym realizację zadań ustawowych w zakresie świadczenia wychowawczego. System dedykowany jest dla jednostek samorządu terytorialnego oraz jednostek budżetowych.
Funkcjonalność systemu:
-
automatyzacja czynności związanych z rejestracją i obiegiem informacji w jednostce, której zlecono realizację zadań o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,
-
przyznawanie i realizację przewidzianego ustawą świadczenia wychowawczego, w tym: wydawanie decyzji i wypłacanie świadczeń,
-
prowadzenie sprawozdawczości - w wymaganym przez przepisy zakresie,
-
przekazywanie, zgodnie z wymaganiami ustawy, w wersji elektronicznej sprawozdawczości właściwemu wojewodzie,
-
współpracę z systemem RODZINNE w oparciu o wspólną bazę danych,
-
współpraca z Centralnym Systemem Informatycznym Zabezpieczenia Społecznego (Emp@tia),
-
współpraca z systemami autorstwa ZETO Koszalin: eKancelaria, system Finansowo-Księgowy.
Zakres funkcjonalny:
1. Obsługa ewidencji osób i rodzin, w tym m.in.:
-
rejestracja nowych osób, tworzenie rodzin,
-
modyfikacja zarejestrowanych w systemie osób i rodzin (w tym uzupełnienie danych lub ich poprawa),
-
obsługa teczki rodziny.
2. Obsługa wniosków i decyzji:
-
realizacja funkcji rejestracji, aktualizacji oraz przeglądania wniosków na świadczenie wychowawcze
-
rozpatrzenie wniosku i wydawanie decyzji (wg uprzednio zdefiniowanych wzorów):
-
w sprawie udzielenia świadczenia,
-
przyznającej i odmownej,
-
odmownej,
-
zmieniającej,
-
uchylającej całkowicie i częściowo,
-
kończącej realizacje wypłaty świadczenia,
-
innej decyzji,
-
operacje na wnioskach poprzez:
-
rejestrację pism do wniosku,
-
zmiany statusu wniosku,
-
odnotowanie odbioru decyzji,
-
przeglądanie danych obejmujących wykazy: zestawienie osób, którym przyznano świadczenie, wykaz wystawionych decyzji, wykaz zarejestrowanych wniosków (w tym z podziałem m.in. na wnioski papierowe i elektroniczne).
3. Listy wypłat:
-
tworzenie i naliczanie list wypłat bieżących i wyrównań przyznanych świadczeń wychowawczych
-
wydruk list wypłat z możliwością wyboru:
-
płatne w kasie,
-
płatne na konto osobiste,
-
płatne przekazem,
-
inny odbiór - pomoc rzeczowa,
-
płatne na konto instytucji,
-
generowanie pliku z przelewami, przekazami pocztowymi oraz przelewami elektronicznymi,
-
tworzenie zestawienia księgowego do listy i do miesiąca księgowego,
-
współpraca z systemem „Finansowo-Księgowym” autorstwa ZETO Koszalin,
-
współpraca z systemem obiegu dokumentów „eKancelaria” autorstwa ZETO Koszalin,
-
współpraca z Bałtyckim Bankiem Spółdzielczym w Darłowie,
-
wyprowadzanie danych do aplikacji MIKRUS – wypłaty masowe.
4. Współpraca z Platformą Integracyjną CSIZS obejmuje:
-
obsługę poczty i dokumentów elektronicznych,
-
ewidencję wysłanych i odebranych komunikatów,
-
ewidencję danych o składkach ZUS,
-
weryfikację beneficjenta w zakresie: tożsamości osoby w CBB, pobranych świadczeń w JOPS, sprawdzenia zgodności osoby z danymi w CBB, ewidencji PESEL, EKSMOoN, Platformy Usług Elektronicznych ZUS, e-Podatków, CEIDG, KRS.
5. Funkcje administracyjne obejmują:
-
definiowanie podstaw prawnych i uzasadnień,
-
definiowanie szablonów decyzji i dokumentów,
-
definiowanie szablonów numeracji urzędowej wniosków i decyzji,
-
ustawienie parametrów systemu,
-
kontrolę rejestru zdarzeń w systemie,
-
obsługę korekt naliczonych świadczeń wychowawczych,
-
generowanie danych do przelewów elektronicznych z wybranych list.
6. Ponadto system zapewnia:
-
tworzenie - wymaganej przepisami sprawozdawczości, także w wersji elektronicznej,
-
obsługę metryki sprawy,
-
naliczanie zapotrzebowania na środki 500+.
System jest wykonany w wersji sieciowej, z wykorzystaniem technologii:
-
baza danych: Firebird,
-
język programowania: Delphi,
-
system operacyjny: Windows.