Aplikacja MAJĄTEK TRWAŁY zapewnia kompleksową obsługę ewidencji środków trwałych, wyposażenia oraz wartości niematerialnych i prawnych. Ewidencja może być prowadzony dla kilku jednostek organizacyjnych równocześnie. Dla każdej jednostki prowadzony jest odrębny spis.
Funkcjonalność systemu zapewnia:
-
ewidencję posiadanych przez jednostki środków trwałych, wyposażenia, wartości niematerialnych i prawnych, środków niskocennych znajdujących się w eksploatacji oraz zlikwidowanych,
-
prowadzenie słownika klasyfikacji rodzajowej środków trwałych wraz z wykazem aktualnych stawek,
-
prowadzenie ewidencji dokumentów obrotowych dotyczących zmian wartości lub ilości majątku trwałego oraz wydruki ruchu majątku trwałego w jednostkach,
-
naliczanie umorzeń (jak również amortyzacji) dla pozycji znajdujących się w zbiorze majątku trwałego,
-
analityczne i syntetyczne wydruki umorzeń, amortyzacji, wartości początkowych według grup KRST, kont i miejsc powstawania kosztów, komórek organizacyjnych,
-
wydruk podstawowych zestawień dotyczących stanu kartoteki majątku trwałego, umorzeń /również amortyzacji/, operacji przyjęcia, ruchu i likwidacji według wymaganych przekrojów oraz możliwość eksportu wybranych zestawień do pliku,
-
opracowanie i wydruk wymaganych zestawień dla potrzeb sprawozdawczości,
-
wspomaganie inwentaryzacji w zakresie wydruku arkuszy spisowych, rozliczanie inwentaryzacji, zestawienia niedoborów i nadwyżek inwentaryzacyjnych,
-
możliwość oznakowania składników majątku za pomocą etykiet z kodami kreskowymi i automatyczne rozliczenie inwentaryzacji przeprowadzonej z użyciem czytnika kodów,
-
eksportowanie danych do innych programów.
Zakres funkcjonalny:
-
ewidencja dokumentów obrotowych za poszczególne lata, wydruk pojedynczych dokumentów oraz zbiorcze zestawienia za wybrany okres,
-
obsługa Bilansu Otwarcia dla dowolnie wybranego roku,
-
obsługa kartoteki środków trwałych, spis majątku, karty środka trwałego, wydruk wywieszek, generowanie pliku do wydrukowania etykiet z kodem kreskowym, raporty stanu majątku,
-
aktualizacja obrotów, naliczanie umorzenia,
-
raporty dotyczące wartości majątku i jego amortyzacji,
-
obsługa inwentaryzacji,
-
obsługa danych słownikowych,
-
administrowanie systemem.